Využijte na e-shopu možnost nezávazných poptávek
Nově jsme na Mateza.cz zavedli možnost posílat nám nezávaznou poptávku na zboží přímo přes e-shop. Proč tuto funkci oceníte i vy a jak celý proces poptávky funguje? To vše se dozvíte níže v článku.
Kdy odeslat poptávku namísto klasické objednávky?
Prakticky kdykoliv, kdy chcete poptat zboží na e-shopu, ale nechcete (nebo nemůžete) z nějakého důvodu vytvořit závaznou objednávku i s platbou. Poptávka zboží, i s vašimi dotazy či poznámkami, nám přijde stejně jako běžná objednávka. Oprotí ní je však nevávazná a dává nám možnost reagovat na vaše požadavky, tedy ověřit dostupnost, cenu, možnosti doručení či další vaše požadavky.
Důvody, kdy použít poptávku mohou být například:
- Chcete doručit zboží nad rámec skladovosti a chcete si nezávazně ověřit dostupnost (např. skladem je 50 ks, vy požadujete 2000 ks).
- Zboží je u dodavatele či na poptávku a potřebujete zjistit, zda ho lze doručit ve vámi požadovaném množství, termínu a ceně.
- Potřebujete si před závaznou objednávkou nechat schválit nákup vaším nadřízeným.
- Máte výhrady k ceně.
- Máte jakékoliv další individuální požadavky, které potřebujete nejdříve reflektovat či zodpovědět.
Hlavní výhody poptávek
Poptávka není závazná objednávka na e-shopu. K platbě a doručení zboží dochází až po tom, co schválíte námi připravenou nabídku.
Stejně jako běžnou objednávku, tak i poptávku tvoříte z jednoho místa. Stačí si přidat zboží do košíku a z něj nám odeslat poptávku na 1 klik.
Možnost odesílat poptávky nijak nelimitujeme. Můžete si zažádat o individuální nabídku na jakékoliv zboží, ať už je skladem či nikoliv.
Jak na e-shopu poptávku vytvoříte?
Velmi jednoduše. Vytvoření poptávky se prakticky neliší od běžné objednávky. Hlavním rozdílem je, že poptávka je nezávazná - při odeslání tedy nic neplatíte. Na základě vaší poptávky připravíme nabídku, kterou vám následně pošleme ke schválení.
Teprve v moment, kdy zaslanou nabídku schválíte, dojde k reálné objednávce na e-shopu s doručením a platbou.
1. Přidáte zboží do košíku a odešlete nám poptávku
Stejně jako při běžném nákupu, si přidáte jakékoliv zboží do košíku. Následně v košíku pouze určítě, zda chcete zboží ponechat v klasickém objednávkovém košíku, nebo přidat do poptávky. Následně poptávku na jeden klik odešlete (bez platby a dopravy, s případnými poznámkami a požadavky).
Potvrzení odeslané poptávky vám samozřejmě přijde do e-mailu, seznam a stav vašich poptávek vidíte také ve vašem zákaznickém profilu.
2. Připravíme vám nabídku a posíláme ji zpět ke schválení
Jakmile poptávku odešlete, začneme na ní pracovat. Řešíme dotazy a požadavky, které ke zboží máte a ověřujeme skladovost, doručení i ceny. Pokud je třeba, spojíme se s vámi a ladíme detaily. Dle zjištěných informací poptávku upravujeme a jakmile máme vše vyřešené, posíláme vám naši nabídku ve formátu PDF ke schválení.
Možnost nabídku přijmout či odmítnout máte přímo ve vašem e-mailu. Pokud máte na e-shopu vytvořený účet, můžete schvalovat či odmítat poptávky přímo ve vašem profilu.
3. Objednání zboží či odmítnutí nabídky
Pokud naši nabídku schválíte, e-shop vás rovnou přesměruje do košíku. Ten ze 100 % reflektuje připravenou nabídku. Jsou v něm tedy předvyplněné všechny údaje (adresy, fakturační údaje, položky a jejich ceny). Vám stačí již jen vybrat způsob platby, dopravy a reálnou objednávku odeslat tak, jak jste zvyklí při běžném nákupu.
Pokud vám na připravené nabídce něco nevyhovuje, můžete ji odmítnout a vrátit nám ji zpět s vašimi připomínkami či důvody.
Na telefonu jsme každý všední den do 16:00, na e-maily zpravidla odpovíme do 2 prac. dnů.