Ložiskové jednotky jsou klíčovou komponentou v mnoha průmyslových aplikacích, které se skládají z oboustranně utěsněného jednořadého kuličkového ložiska a speciálního tělesa - ložiskového domku. V tomto domku je ložisko umístěno tak, že jeho vnější kroužek s kulovým povrchem je schopný se vychylovat o několik stupňů.
Průvodce výběrem a údržby strojních součástek
Píšeme o novinkách ve strojírenství a světě ložisek, představujeme nové produkty a trendy v našem oboru. Dozvíte se zde také o speciálních nabídkách a výjezdních akcích s našimi partnery, na kterých vás rádi uvidíme.
Způsob montáže zásadně ovlivňuje přesnost, životnost a výkon ložisek, proto je nutné věnovat jí patřičnou pozornost, stanovit správný postup montáže a případně i demontáže. Vždy je nutné vycházet z potřeb konkrétního ložiska a jeho uložení.
O-kroužky jsou klíčovou součástí v mnoha průmyslových odvětvích, jako jsou automobilový, letecký, kosmický, chemický, farmaceutický, stavební, potravinářský, nápojový, elektronický, polovodičový, energetický, vodohospodářský a zavlažovací průmysl. Díky svým univerzálním těsnicím vlastnostem, jednoduchosti a nízkým nákladům mají široké spektrum použití v mnoha průmyslových aplikacích.
Hřídelové těsnící kroužky, simerinky nebo prostě gufera. Jaká je historie vzniku této důležité součástky, kdo stojí za vznikem a jaké jsou jednotlivé provedení gufer, se dozvíte v článku.
Hlavní přednosti klínových řemenů jsou tichý chod, jednoduchá instalace a funkce bezpečnostní spojky při přetížení, kterou plní díky možnosti krátkodobého prokluzu. Aby si klínové řemeny zachovaly své vlastnosti, vyžadují důslednou údržbu, která dokáže být v nepřetržitých provozech nebo těžko dostupných pohonech poměrně náročná. Doporučení kontrolovat a dopínat klínové řemeny každých 2000 provozních hodin se v některých provozech tedy poměrně obtížně splňuje.
Hřídelové těsnicí kroužky, simerinky nebo prostě gufera. Jaká je historie vzniku této důležité součástky, kdo stojí za vznikem a jaké jsou jednotlivé provedení gufera, se dozvíte v článku.
Značení valivých ložisek může vypadat trochu jako věda, ale není to tak hrozné. I když na první pohled to nemusí být úplně jasné. Značení se skládá z kombinace čísel a také písmen.
Poškozená ložiska vedou k prostojům a ztrátě produktivity. Zjistěte, jak předcházet poškození, než bude příliš pozdě.
Říká se, že není řemen jako řemen. Věděli jste, že už jen samotnou volbou správného řemenového převodu si můžete ušetřit řadu starostí a dodatečných nákladů? Nevhodný výběr řemenového převodu se totiž dříve nebo později projeví při běžném provozu – od snížené životnosti převodu, po vysoké namáhání a opotřebení ložisek až po řadu dalších komplikací.
Nejběžnějším typem je valivé ložisko, jež tvoří obvykle vnitřní a vnější kroužek, mezi kterým se odvalují hladké kovové kuličky nebo válečky (popřípadě i jiné elementy), uložené v tzv. kleci. Přes tato valivá tělíska se přenáší příslušné zatížení, a tím dochází k volnému otáčení či posuvu odpovídajících strojních součástí.
Padělaná ložiska z neověřených zdrojů stále prosakují do českých provozoven. Problém padělaných ložisek se bohužel týká všech významných výrobců ložisek. Tato ložiska mohou představovat velký problém i pro váš výrobní závod, pokud je omylem zakoupíte. A to jak z hlediska nákladů, tak i možných prostojů při selhání strojů. Jak tato ložiska poznat a jak jejich nákupu předejít?
Pokud má ložisko správně pracovat, musí být dobře namazáno. Dobře v praxi znamená to, že ložisko musí být domazáno ve správný čas, správným mazivem a v adekvátním množství. Pokud se nám to povede, výrazně prodlužujeme životnost ložiska a zamezujeme opotřebení a poruchovosti. V článku se dozvíte jak, kdy a čím správně ložiska mazat, abyste předešli zbytečným poruchám, odstávkám a v konečném důsledku k časovým a finančním ztrátám.